Головне меню

Головна arrow Діти, молодь, сім'я, спорт arrow Тиждень безпеки дитини.

Тиждень безпеки дитини.

Надрукувати Надіслати електронною поштою
05.05.2015

denznan.jpgЗ метою проведення роз’яснювальних заходів серед дітей щодо дотримання ними правил безпечної поведінки та набуття навичок дій в разі виникнення надзвичайних ситуацій різного характеру в  дошкільних навчальних закладах району  був проведений Тиждень безпеки  дитини.

 

Пріоритетними завданнями у системі цивільного захисту дошкіль¬них  навчальних  закладів району   визначено :
- підготовка педагогічних працівників за тематикою охорони здоров'я та життя дітей, практичною спрямо¬ваністю якої є виховання у дітей почуття свідомого та обов'язкового виконання у повсякденному житті встановлених правил і норм     пове¬дінки (при спілкуванні на вулиці з однолітками та дорослими, викорис¬танні вдома газу та електричних побутових приладів; під час переходу вулиць та купання у відкритих водоймищах; використання іграшкових та малих дитячих транспортних засобів тощо).
Навчальний рік з цивільного захисту розпочинається в дошкіль¬них  навчальних  закладах з січня і триває до грудня поточного року. Першим етапом організації роботи з цивільного захисту в новому навчальному році є підготовка документів з планування, які визнача¬ють головні напрями роботи на рік, затвердження штатів працівників цивільного захисту, визначення їх обов'язків, затвердження тема¬тичних планів на навчання невоєнізованих формувань, узгодження з районними управліннями з надзвичайних ситуацій планів курсо¬вої перепідготовки педагогічних працівників, визначення тематики проведення спеціалізованих навчань («Тижня безпеки дитини»). Завершується навчальний рік з цивільного захисту підсумковим наказом, в якому аналізується проведена робота, відзначаються успішні заходи та критично розглядаються недоліки.
Основною метою діяльності цивільного захисту в дошкільному навчальному закладі є запобіган¬ня надзвичайним ситуаціям та реагування на надзвичайні ситуації, в зону дії яких може потрапити ДНЗ. Реалізовуючи відповідні завдання , які дошкільні заклади поставили перед собою , колективи  організували роботу  в трьох напрямках:
-    робота з педагогічним колективом;
-    робота з батьками;
-    робота з дітьми.
Для проведення «Тижня безпеки дитини» були створені творчі групи, якими були підготовлені плани підготовки до проведення та план проведення «Тижня безпеки дитини».
Під час підготовки було проведено ряд заходів:
-    перевірено наявність документів системи ЦЗ в ДНЗ;
-    перевірено наявність журналу проведення інструкцій з охорони праці та безпеки життєдіяльності;
-    підготовлені матеріали та оформлені стенди;
-    перевірено наявність інструкцій , пам»яток з питань безпеки життєдіяльності і правил надання першої допомоги постраждалим від нещасних випадків;
-    поновлено аптечку швидкої медичної допомоги в медичних кабінетах;
-    був проведений практичний тренінг евакуації з приміщення ДНЗ.
Впродовж тижня проведено наступні заходи з батьками:
1.    Підготовлено та запропоновано інформаційний та консультативний  матеріал для батьківських куточків з тем:
-    «Батькам про правила дорожнього руху»;
-    «Правила поведінки під час зимового відпочинку біля водойми, небезпека на льоду»;
-    «Дитина та вулиця»;
-    «Небезпека піротехнічних виробів під час новорічних святкувань»;
-    усний журнал для батьків « Хай дитини знає кожна- жартувать з вогнем не можна».
2.    Оформлено пам»ятки для батьків та дітей:
-    «Дії під час виникнення пожежі»,
-    «Попередження пожежі від пустощів та необережного поводження з вогнем»,
-    «Попередження дорожньо- транспортного травматизму  серед дітей дошкільного віку»,
-    «Забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку»,
-    «Профілактика грипу».
Проведено родинні свята «Хай щастям повниться сім»я».
Робота з дітьми.
3.Проведено бесіди:
- «Гігієна очей»,
- « Що таке здоров»я»,
- « Коли людина хворіє»,
- « Їж корисну для здоров»я їжу»,
- «Природа навколо нас»,
- «Природа мати, коли ти добре знаєш її».
- « Небезпечні тварини»,
- «Як вберегти свій будинок від пожежі»;
- «Свої- чужі»,
- «Природні та стихійні лиха»,
- «Вогонь злий і добрий»,
- «Бесіда про працю водіїв»,
- « Як зберегти повітря чистим»,
-« Бесіда про хлопавки, петарди, ракети»,
- « Бесіда про професію пожежника»,
- Розповідь- бесіда «Чому шкідливо пити брудну воду».
4. Переглянуто та обговорено:
- з дітьми фільми: «Будь уважним на дорозі», « Не жартуй  з вогнем!»;
- ілюстрації із серії «Пожежа», « Повінь»,»Радіація», «Буревій», «Землетрус», « Аварія», «Надзвичайні ситуації «, «Екологія  навколо нас», «Лікарські рослини»;
- бесіди за сюжетом з працівниками «Безпека – запорука життя».
5. Використано читання літературних творів : - «Заяча хатинка», «Хто як до зими готується», «Яким не треба бути», «Здоровим будь», «Мийдодір», « Про хлопчика який не любив спати», «Небезпечні пригоди», « Його величність сірничок», казок «Вовк і семеро козенят «, « Про вогонь», « Козенята та вогонь».
6. Проведено дидактичні ігри:
- «Можна- не можна під час грози», « Повідом про пожежу « ( навчити повідомляти), «Відгадай за описом» ( предмети для гасіння пожеж), «Врятуй себе сам» ( дії під час пожежі), «Знайте любі діти, як минути лиха» ( послідовність дій у разі надзвичайних ситуацій), « Корисне, не корисне»- « Добре- погано» ( поведінка дітей), « Живе- неживе»,
« Горить- не горить», « Кому потрібна вода».
7. Проведено рухливі ігри:- « Погаси пожежу», «Світлофор», «Біг з перешкодами», « Тривога «, «Знайди собі місце», «Чия команда  швидше збереться», « Автомобіль і горобці».
8. Проведено сюжетно-рольові ігри:
- « Пожежники»,
- «Сім»я».
Сюжетно- рольові ситуативні ігри( « Повінь», «Радіація», «Гроза»,
« Землетрус» , « Аварія») спрямовані на вироблення навичок поведінки в різних ситуаціях.
Ігри- вікторини «Школа допомоги у надзвичайних ситуаціях».
Вправи « Вогонь який», « Обери правильний предмет», « Допоможи потерпілому», « Куди поспішають машини».
9. Проведено міні заняття з ОБЖД:
В старших групах: « Вогонь- друг, вогонь- ворог», «Подорож до лісу».
В середніх групах: « Азбука безпеки «, « День здоров»я «, «Небезпечні предмети», « Як вовк з козенятами потоваришував», « Подорож до країни знаків».
В молодших групах: « Маленькі друзі світлофора» та інші.
Кожен захід, який проводився в дошкільних навчальних закладах району був спрямований на те, щоб сформувати у дітей свідоме ставлення до особистої безпеки, дати їм змогу набути стереотипу правильної поведінки в певних ситуаціях, вміння бачити та передбачати небезпеку, самостійно дбати про власне життя та усвідомлювати цінності не лише власного життя, в й усього живого, що є на Землі. Дошкільнята отримали яскраві враження, закріпили набуті знання, вправлялися  в їх практичному застосуванні.

 

 
< ПопередняДень цивільного захисту в школах району.   Знай історію, цінуй права та виконуй обов'язки!Наступна >