Головне меню

Головна arrow Соціальні послуги для наслення arrow Соціальні послуги для наслення arrow ДОВІДКА про роботу управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації у 2014 році

ДОВІДКА про роботу управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації у 2014 році

Надрукувати Надіслати електронною поштою
17.02.2015
Соціальний захист населення – одна з головних функцій держави, яка здійснюється завжди і за будь-яких умов на користь непрацездатних, інвалідів, пенсіонерів, малозабезпечених, оскільки здебільшого представники саме цього прошарку належать до категорії бідних.

Враховуючи, що нині ми  переживаємо один із найскладніших і найтрагічних періодів в історії нашої держави, рік який минув, був дуже напруженим та відповідальним.
Управління обслуговує  майже 16 тис. мешканців району, що складає  близько половини всього населення.
Положенням про управління визначено цілий ряд завдань, які ми реалізуємо: відшкодування пільг, надання соціальних послуг, призначення та виплата державних  допомог, забезпечення у межах повноважень дотримання законодавства про працю, зайнятість та пенсійне забезпечення.

Оплата праці та соціально-трудові відносини
Одним із основних напрямів діяльності управління є аналіз стану та виплати заробітної плати, погашення заборгованості з неї та ситуації на ринку праці району.
В сфері оплати праці та трудових відносин збережена позитивна динаміка в зростанні номінальної заробітної плати. Порівняно з відповідним періодом 2013 року її розмір збільшився на 2,3 % та склав 2222,0 грн. За цим показником район знаходиться на 26 місці серед 33 адміністративно – територіальних одиниць області.
На 201,50 грн. вищим від середньорайонного показника є рівень оплати праці в сільському господарстві. За оперативними даними середньомісячна заробітна плата у 2014 році тут зросла на 341,5 грн. або 16,4% і склала 2423,5 грн., проти 2082,0 за 2013 рік.  
На 6,2% або 16 робочих місць перевиконано Програму зайнятості населення, згідно з якою планувалось створити 260 нових робочих місць.
    На 94,3 % або 322,8 тис. грн.. зменшилась сума невиплаченої заробітної плати на підприємствах району.  Це стало можливим завдяки завершенню ліквідаційної процедури на ТОВ «Вендичанський цегельний завод» (336,5 тис. грн..) та погашенню заборгованості на ДП «Юрковецький спиртовий завод» (5,9 тис. грн..).
На жаль, має місце заборгованість в розмірі 19,6 тис. грн. перед працівниками філії ТОВ «Агроком Логістика», яке знаходиться у стадії ліквідації. До вирішення цієї проблеми ми залучали державну інспекцію з праці та органи прокуратури.
При вирішенні зазначених проблемних питань роль управління не обмежується простим моніторингом ситуації.
Так, протягом 2014 року спеціалістами управління самостійно проведено 14 обстежень підприємств щодо дотримання законодавства про оплату праці та спільно з державним інспектором праці обстежено 19 суб’єктів господарювання.
За їх результатами керівникам підприємств вносились пропозиції щодо вчасної виплати заробітної плати та запровадження  гарантованого державою мінімального розміру оплати праці.
    Підготовлено матеріали та взято участь у 12 засіданнях  комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат, 3 засіданнях тристоронньої соціально-економічної ради, 14 засіданнях робочої групи з питань легалізації заробітної плати та зайнятості населення.
 Взято участь у 72 рейдових перевірках на предмет встановлення фактів нелегального використання робочої сили. За результатами перевірок залучено до оподаткування  101 особу
Проведено ряд організаційних та практичних заходів, спрямованих на соціальний захист працюючих, зайнятих у шкідливих та важких умовах праці. На сьогоднішній день в районі налічується 99 таких підприємств. На початок 2015 року атестація робочих місць в повному обсязі і якісно проведена на 65 суб’єктах господарювання. Продовжується робота з її проведення в чотирьох дошкільних навчальних закладах району. Не проведеною залишається атестація робочих місць в 30 районних закладах освіти.  Частка підприємств, де розпочато та проведено атестацію, складає 65,0%.
Обстежені всі суб’єкти господарювання, де технологічний процес, використовувані обладнання, сировина та матеріали є потенційними джерелами шкідливих і небезпечних факторів для здоров’я працівників, проведено 84 експертизи, атестовано 60 робочих місць.
Протягом 2014 року підготовлено та проведено 3 засідання координаційної ради з питань безпечної життєдіяльності населення району. Вивчено ситуацію з питань охорони праці на 15 підприємствах з одночасним наданням методичної допомоги. За результатами обстежень виявлено 107 порушень законодавчих та нормативних актів з питань охорони праці. Надано 173 консультації спеціалістам з охорони праці та розповсюджено 207 інструкцій та нормативних актів. Організовано навчання 97 електротехнічних працівників та працівників служб охорони праці району.
    На сьогоднішній день в районі налічується 162 підприємства, на яких повинні укладатися колективні договори. Всього укладено і зареєстровано 160 договорів, що складає 98,7%. Протягом року зареєстровано 14 колективних договорів та 36 змін та доповнень до них.
Перед керівниками підприємств району ініціюється питання про внесення до колективних договорів положень щодо умов зростання фонду оплати праці та встановлення  міжкваліфікаційних  (міжпосадових) співвідношень в оплаті праці, зобов’язання керівників підприємств, установ, організацій усіх форм власності підвищити середньомісячну заробітну плату до рівня не нижче розміру прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатної особи. Надаються рекомендації щодо  коригування рівня оплати праці за умови збільшення обсягів виробництва або підвищення продуктивності праці, рівня якості робіт та послуг.

Соціальний захист окремих категорій громадян
Одне з чільних місць в роботі управління відводиться створенню умов для реалізації населенням свого конституційного права на отримання державної підтримки та допомоги. Всього в 2014 році на виплату державних допомог, житлових субсидій, пільг та компенсацій спрямовано 37,0 млн. грн., що на 10,8% більше проти показника попереднього року.
За останні 5 років об’єм виплачених управлінням коштів зріс на 20,0 млн. грн..
В управлінні запроваджено стандартну модель надання соціальної допомоги із застосуванням Єдиної технології прийому громадян, які звертаються за призначенням усіх видів соціальної допомоги за однією заявою та одним пакетом документів.
Всього в управлінні призначається 17 видів державних допомог.
За минулий рік надано 2995 консультацій відвідувачам, прийнято і опрацьовано 5116 пакетів документів, з них 4944 одержувачам призначено державні допомоги.
Протягом 2014 року призначено всіх видів державних допомог та житлових субсидій на суму 34,9 млн.грн., що більше проти 2013 року на 12,8%.
При цьому загальна сума державної допомоги сім’ям з дітьми склала 18,3 млн. грн.
Державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям призначено 270 одержувачам на суму 7,4 млн. грн. В порівнянні до 2013 року кількість одержувачів збільшилася на 86 чол., а сума призначень зросла на 63,6%. Середній розмір допомоги збільшився на 29,9% і склав 2555,80 грн.
    5,7 млн. грн. виплачено людям з інвалідністю та на догляд за ними.
На обліку в управлінні перебувають п’ять прийомних сімей та два будинки сімейного типу, в яких виховуються 20 дітей - сиріт та  дітей позбавлених батьківського піклування. Протягом 2014 року їм виплачено 706,5 тис. грн. допомоги, що на 28,8% більше попереднього року.
В минулому році 2 матерям-героїням виплачено 24,4 тис. грн. одноразової матеріальної допомоги.
    Заборгованість із виплати допомог відсутня завдяки планомірному фінансуванню субвенції з Державного бюджету України.
    Житловою субсидією для відшкодування витрат на придбання твердого палива та скрапленого газу скористалися 1678 чол. на суму 1,4 млн. грн. Проти 2013 року, завдяки введенню в дію нових соціальних нормативів споживання комунальних послуг середній розмір субсидії збільшився на 68,6% і склав 983,83 грн.

Пільги та компенсації
Крім державних соціальних допомог управлінням соціального захисту населення райдержадміністрації у 2014 році за різними нормами надавались 28 видів пільг та компенсацій 50-ти категоріям пільговиків. Всього на обліку в управлінні перебувають 10865 чол., які користуються пільгами за соціальною ознакою, в т. ч.: 1282 ветерани війни:
    - інваліди війни – 51 чол.;
- учасники бойових дій – 118 чол. в т.ч. 24 старше 85 років;
    - учасники війни – 908 чол.;
      - члени сімей загиблих (померлих ) ветеранів війни – 205 чол., в т.ч. 2 сім’ї загиблих учасників антитерористичної операції.
Налагоджений чіткий облік громадян пільгових категорій на базі Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги та Централізованого банку даних з проблем інвалідності. Підтримувався на належному рівні електронний обмін інформацією з підприємствами-надавачами послуг щодо отриманих пільговиками знижок.
У 2014 році для відшкодування отриманих пільгових послуг управлінню була доведена субвенція з державного та обласного бюджетів в розмірі 2,8 млн. грн., що на 222,6тис. грн. (8,6%) більше субвенції 2013 року.
Разом відшкодовано в минулому році за надані пільгові послуги 2498,7 тис. грн. (з урахуванням заборгованості 2013 року в розмірі 255,3 тис. грн.).
Найвагомішою є пільга на придбання твердого палива, скористалися якою 1843 чол. Найбільша увага приділяється забезпеченню паливом таких категорій, як ветерани війни. В минулому році всі ветерани отримали вугілля або кошти для придбання дров.
Також всім ветеранам війни на початку минулого року виплачені кошти на придбання скрапленого газу на суму 85,3 тис. грн., ще 14,5 тис. грн. виплачено багатодітним сім’ям.
На надання пільг для відшкодування комунальних послуг спрямовано 589,1 тис.грн.
Для відшкодування пільгових перевезень, санаторно-курортного оздоровлення та послуг зв’язку у 2014 році використано 455,2 тис. грн.
На обліку в управлінні перебувають 98 чол., які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, виплачено їм пільг та компенсацій на 182,8 тис. грн..
    Управлінням, як головним розпорядником коштів, здійснюється постійний контроль за правильністю використання коштів державного бюджету. Інформація, що надається підприємствами, організаціями та приватними підприємцями, ретельно перевіряється. Як наслідок, попереджено виплату з державного бюджету безпідставно нарахованих до відшкодування підприємствами та організаціями 149,5 тис. грн..
За індивідуальними заявками 48 інвалідів отримали 68 засобів реабілітації.
    Направлення на забезпечення протезними виробами отримали 107 чол.
Оздоровлено в санаторно-курортних закладах 23 чол.
На реабілітацію направлено 9 людей з особливими потребами.
Крім пільг, управлінням надавались ще ряд матеріальних допомог, компенсацій та послуг. Загальна сума склала 687,7 тис. грн..
    В минулому році на управління соціального захисту покладено обов’язки ведення справ з опіки і піклування над повнолітніми недієздатними особами, сформовані відповідні справи, ведеться робота.

Соціальний захист сімей учасників антитерористичної операції та вимушених переселенців.
Протягом 2014 року до повноважень управління в сфері соціального захисту населення включено ряд питань, що стосуються підтримки громадян, які були вимушені залишити свої домівки в Донецькій та Луганській областях та учасників АТО.
З початку антитерористичної операції незалежність, суверенітет та територіальну цілісність нашої держави захищали 86 наших земляків. Шестеро з них отримали поранення, двоє героїчно загинули.
Управлінням соціального захисту населення оперативно зібрано необхідні документи та встановлено батькам загиблих військовослужбовців статус «Член сім’ї загиблого», оформлено всі пільги, виплачено матеріальну допомогу, проведено обстеження соціально-побутових умов та здійснено ряд заходів щодо вирішення виявлених проблемних питань.
Також сформовано реєстри проблемних питань решти учасників АТО, вживаються заходи для їх вирішення. Серед основних - забезпечення матеріальної допомоги в грудні спрямовано 18,0 тис. грн. з районного бюджету.
З обласного бюджету, за результатами клопотання районної державної адміністрації та управління соціального захисту населення всім пораненим військовослужбовцям та батькам загиблих виплачено  одноразову матеріальну допомогу на загальну суму 95,0 тиспаливом, виділення земельних ділянок, надання грошової допомоги.
         За допомогою у вирішенні соціально-побутових питань до управління звернулися 116 сімей, які переселилися з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції. Повернулись додому або змінили місце проживання 27 сімей, на сьогоднішній день проживають на території району 89 сімей (170 осіб).
Працівниками управління створений та підтримується в актуальному стані Єдиний реєстр даних про взятих на облік внутрішньо переміщених осіб, сформований та оприлюднений реєстр доступного для проживання житла.
Серед переселенців - 5 багатодітних родин, в двох родинах діти виховуються одинокими матерями. В шести  родинах народились діти на території Могилів-Подільського району. З міста Луганська до нашого району переїхала на тимчасове місце проживання сім’я опікунів, в якій виховується одна дитина-сирота. В одній сім’ї виховується дитина-інвалід. Одна  людина має статус учасника  війни та три дитини війни.
З початку проведення АТО вісімнадцяти сім’ям призначено та виплачено 146,1 тис. грн. різних видів державних соціальних допомог, завдяки своєчасному фінансуванню заборгованість відсутня.
Довідки про взяття на облік  видано 138 громадянам, 59-ти сім¢ям переселенців призначено та виплачено щомісячну адресну допомогу для покриття витрат на проживання на загальну суму 141,1 тис. грн.
За рахунок коштів ООН 6-ти найбільш вразливим сім’ям з числа вимушених переселенців виплачена допомога на суму 48,8 тис.грн.
Щодо шести інших родин з числа переселенців подане клопотання про отримання допомоги від Міжнародної благодійної організації Адвентистів, з якою Департамент соціальної політики облдержадміністрації налагодив співпрацю.
Управління співпрацює з волонтерами та благодійниками, завдяки чому вимушені переселенці забезпечуються теплим одягом та продуктами харчування. За клопотанням управління для родини, в якій виховується дитина з особливими потребами, об’єднанням «Самопоміч» безкоштовно виготовлено шведську стінку та парту-стійку.

Контроль та претензійно-позовна робота
    З метою контролю за ефективним використанням бюджетних коштів державними соціальними інспекторами перевірено 1934 справи одержувачів державних допомог та житлових субсидій, що складає 48,5%.
За результатами перевірок повернено до державного бюджету 48,9 тис. грн. По 18 особових справах припинено виплату раніше призначених допомог та компенсацій, по 10 – відмовлено в призначенні компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги. Під час перевірок мають місце факти надання виконавчими комітетами селищної, сільських рад завідомо неправдивих даних, що впливають на призначення допомоги.
    Проводилась активна робота щодо перевірки інформації, наданої для призначення адресної допомоги вимушеним переселенцям, підготовлено 136 запитів до управління юстиції та Державтоінспекції.
 Методом виїзду проводились обстеження сімей переселенців щодо факту проживання їх на території району, а також вивчення та вжиття заходів щодо задоволення їх проблемних питань.
    Проведена перевірка правильності призначення (перерахунку) та виплати пенсій по 525 особових справах, також перевірено виплату 768 призначень допомоги. За результатами перевірок суттєвих недоліків не виявлено.

Звернення громадян та робота з документами
Робота із зверненнями громадян та документами в управлінні проводиться із дотриманням  вимог чинного законодавства. Затверджено графіки прийому громадян спеціалістами управління та особистого - начальником та його заступниками. Вся інформація, яка підлягає оприлюдненню згідно Закону України «Про доступ до публічної інформації», в т. ч. графіки прийому громадян керівництвом Міністерства соціальної політики України, обласної, районної державних адміністрацій, Департаменту соціальної політики облдержадміністрації та управління соціального захисту населення районної державної адміністрації розміщені на інформаційному стенді. Крім цього, на стендах розміщена інформація щодо розташування кабінетів, назви структурних підрозділів управління, номер «гарячої телефонної лінії» управління за номером 6-61-09, номер урядової «гарячої телефонної лінії» (0-800-507-309), а також питання, які належать до компетенції управління.
Працівники управління мають в наявності ідентифікатор, що містить прізвище, ім’я, по батькові, посаду.
В управлінні створені належні умови для обслуговування інвалідів та інших маломобільних груп населення. Кабінети, в яких здійснюється прийом громадян, розташовані на першому поверсі приміщення. Побудований пандус, який відповідає вимогам ДБН, в коридорі приміщення на зручній висоті розміщені поручні, належним чином облаштовані санітарні кімнати.
 В 2014 році завершено реалізацію проекту «Удосконалення системи соціального захисту громадян з інвалідністю та інших маломобільних груп населення Могилів-Подільського району», який визнаний переможцем Всеукраїнськоого та обласного конкурсів проектів та програм розвитку місцевого самоврядування. В рамках реалізації проекту за рахунок фонду конкурсу (обласний бюджет) в 2014 році облаштовано два місця для паркування транспортних засобів інвалідів: нанесена дорожня розмітка, встановлено погоджений з Державтоінспекцією дорожній знак. Забезпечено вільний доступ, які пересуваються в інвалідних візках, адаптовано приміщення до потреб незрячих людей (дублювання рельєфним літерно-цифровим та рельєфно-крапковим шрифтом (шрифтом Брайля) інформації, що оприлюднюється, нанесення рельєфним літерно-цифровим шрифтом нумерації поверхів, кабінетів, розміщено мнемосхеми, контрастні позначки небезпечних ділянок тощо).
Протягом 2014 року до управління надійшло 1899 документів, що на 147 документів більше порівняно з минулим роком. Із загального числа документів, що надійшли в управління за 2014 рік, 465 документів знаходилися на контролі, виконано 372 документи, 65 - з довгостроковим терміном виконання.
 Управління в межах своєї компетенції для засвідчення наявності та змісту управлінських дій створило 4602 власних документи, що на 1062 документи більше, порівняно з минулим роком, в т.ч. 67 наказів по основній діяльності.
  Контроль за виконанням документів та реєстрація здійснюється як в журнальній формі так і на реєстраційно-контрольних картках.
Протягом звітного періоду з письмовими зверненнями до управління звернулося 89 чол., що на 32 звернення більше  порівняно з минулим роком. Причиною збільшення кількості звернень є проведення антитерористичної операції: до управління надходили звернення від вимушених переселенців та учасників АТО.                             
          З числа письмових звернень  26  - з питань призначення і виплати державних пенсій та допомог, що складає 29,2%;  2 (2,3%) - надання пільг, 25 (28,1%) - з питань праці, 32(35,9%) –  з інших питань, 3 (3,4%)- з питань житлових субсидій, 1(1,1%) – забезпечення засобами пересування інвалідів.
       На особистому прийомі у начальника управління, заступників начальника побували 73 чол., що на 23 чол. менше порівняно з минулим роком.
         Всі звернення громадян розглядаються вчасно, аналізуються та узагальнюються.
         Проводиться роз'яснювальна робота через засоби масової інформації з питань, що належать до компетенції управління. Протягом 2014 року опубліковано  23 статті, які містять роз'яснення чинного законодавства з питань    соціального захисту громадян, озвучено 2 виступи на радіо.
Протягом 2014 року працівниками управління підготовлено 25 проектів розпоряджень голови районної державної адміністрації, з них 5 – з питань праці, 9 – пільгове забезпечення, 2 – державні соціальні допомоги, 7 – з питань соціального захисту учасників антитерористичної операції та внутрішньо переміщених осіб, 2 -  з інших питань.

Фінансування та господарська діяльність
В минулому році на утримання установи з державного бюджету кошторисом передбачалося  1363,3 тис. грн., з них на оплату праці було доведено 924,1 тис. грн. (68,0%), що на 24,7 тис.грн. менше ніж у 2013 році. У квітні фонд було зменшено на 14,2 тис.грн., а у грудні додатково виділено 1,9 тис.грн. на оплату праці. Це дозволило працівникам у 2014 році отримати надбавку за високі досягнення у праці, виплатити матеріальну допомогу на оздоровлення, премії. Середньомісячний розмір заробітної плати становив 2053,60грн..
Через обмеження фінансового ресурсу у 2014 році не проведено платежів по державному бюджету на 2,3 тис.грн. А це заборгованість по авансових звітах перед працівниками, оплата за послуги охорони, вивіз сміття, надані телекомунікаційні послуги.
Як і в попередні роки, у 2014 році проблемним залишилось зменшення фінансування на утримання управління, в т. ч. по КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» та по КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», що негативно позначається на організації всього технологічного процесу  - від прийому документів до виплати  державних допомог, пільг та компенсацій окремим категоріям громадян, які потребують державної підтримки та соціального захисту. В поточному році мінімізація таких видатків унеможливить повноцінне використання створеної в рамках державного Проекту Інформаційно-аналітичної системи соціального захисту населення.                    
Пріоритетні завдання на 2015 рік
В питаннях дотримання трудового законодавства:
    - продовження постійного моніторингу за рівнем оплати праці на підприємствах з метою недопущення виплати зарплати в розмірах, нижчих від затвердженого законодавством мінімального рівня, а також виключення фактів мінімізації офіційного заробітку працівників;
    - проведення моніторингу укладення колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях, які використовують найману працю з метою забезпечення соціально-трудових гарантій працівникам;
    - реалізація заходів Програми зайнятості населення Вінницької області, направлених на забезпечення зайнятості та зниження рівня безробіття, розширення сфери докладання праці шляхом створення робочих місць, у тому числі завдяки реалізації інвестиційних проектів;
- роз’яснення чинного законодавства з питань охорони праці серед керівників підприємств, установ і організацій району, фізичних осіб, які використовують найману працю;
- забезпечення дотриманням вимог законодавства щодо поліпшення стану безпеки праці, гігієни праці та виробничого середовища
    
    Для соціального захисту найвразливіших верств населення у 2015 році передбачається:
- надання державних соціальних допомог, пільг, компенсацій та дієвий контроль за ефективним і раціональним використанням державних коштів;    
- організація надання пільг та компенсацій згідно внесених змін до чинного законодавства, проведення необхідної роз’яснювальної роботи;
- забезпечення взяття на облік внутрішньо переміщених осіб та вжиття заходів щодо реалізації їхніх прав на соціальні  послуги;
    - забезпечення соціального супроводу та підтримки сімей учасників антитерористичної операції згідно чинного законодавства, надання їм пільг та відповідних державних соціальних допомог.
    

Начальник управління соціального
захисту населення райдержадміністрації                С. П. Гаврилюк

 

 
< ПопередняКількість одержувачів житлових субсидій в області з початку року збільшилась у 3,5 рази проти минулорічного показника   Щодо проведеної роботи із переселенцямиНаступна >