Головне меню

Головна arrow Органи влади arrow Звернення громадян arrow ДОВІДКА про організацію роботи із зверненнями громадян у 2014 році в Могилів-Подільській районній державній адміністрації

ДОВІДКА про організацію роботи із зверненнями громадян у 2014 році в Могилів-Подільській районній державній адміністрації

Надрукувати Надіслати електронною поштою
14.01.2015
На виконання Закону України «Про звернення громадян», Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», в Могилів-Подільській районній державній адміністрації забезпечено дотримання вимог законодавства України про звернення громадян.
В райдержадміністрації в наявності нормативно-правова база, яка регламентує організацію роботи із зверненнями громадян. Реєстрація письмових та усних звернень громадян в райдержадміністрації здійснюється в комп’ютерній програмі системи «Lotus».
           Відповідно до ст..22 Закону України «Про звернення громадян», п.1, ст..6 Указу Президента України від 7 лютого 2008 року № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування» та п.6,7 Постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2009 року № 630 «Про затвердження методики оцінювання рівня організації роботи із зверненнями громадян в органах виконавчої влади» видано розпорядження голови райдержадміністрації від 15.12.2014 року № 266 «Про затвердження графіків особистого прийому громадян та особистого виїзного прийому громадян головою районної державної адміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату районної державної адміністрації». Графіки про організацію особистого прийому громадян та графіки особистого виїзного прийому громадян головою райдержадміністрації, першим заступником, заступниками голови та керівником апарату райдержадміністрації опубліковано в районній газеті «Слово Придністров’я» та надіслано виконкомам місцевих рад. Виконання затвердженого графіку особистого прийому громадян керівництвом райдержадміністрації дотримується без порушень.
           В Могилів-Подільській райдержадміністрації розроблені та запроваджені конкретні заходи прямого, конструктивного діалогу між владою та громадянами. Зокрема, продовжують постійно проводитись зустрічі районного керівництва з мешканцями відповідних територіальних громад. Протягом 2014 року представники влади району побували на сходах громадян в 35 населених пунктах, на яких жителі мали можливість вирішувати свої проблемні питання безпосередньо на місці.
           Всі звернення, що надходять до райдержадміністрації, розглядаються керівництвом та надаються відповідні доручення виконавцям. Автори звернень завжди повідомляються про результати розгляду.
           На адресу районної державної адміністрації у 2014 році надійшло 174 звернень, що в порівняні з відповідним періодом 2013 року (128 звернень) – збільшення на 46 одиниць або 35,9%. З них 22 звернення отримано на особистих прийомах керівництвом райдержадміністрації. У структурі звернень, що надійшли до районної державної адміністрації загалом домінують заяви, що становить 99,9% від загальної кількості звернень.
           Аналізуючи зміст звернень, слід зазначити, що найбільш актуальними питаннями 2014 року в порівнянні з 2013 роком продовжують залишатися наступні питання:

Тематичні групи актуальних питань

2014 рік

2013 рік

Абсолютне відхилення

Соціального захисту

100

36

+64

Праці та заробітної плати

39

8

+31

Аграрної політики та земельних відносин

24

28

-4

Комунального господарства

19

12

+7

Охорони здоровя

12

7

+5

           Найбільше у зверненнях громадян у 2014 році порушувалися питання соціального захисту 100 одиниць (57,47% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2013 року кількість звернень збільшилась в абсолютних цифрах на 64 одиниці або 36,78%.
            Як свідчить аналіз найчастіше піднімаються питання надання матеріальної допомоги; отримання соціальних виплат, субсидій; надання роз’яснення з приводу пільг.
            Друге місце за кількістю звернень займають питання праці та заробітної плати – 39 одиниць (22,4% від загальної кількості), в порівнянні із показником 2013 року кількість звернень збільшилась в абсолютних цифрах на 31 одиницю або 6,25%.
    Питання праці і заробітної плати – це питання працевлаштування, підвищення заробітної плати, виплати заборгованої заробітної плати тощо.
           Трійку найбільш поширених груп питань, що зустрічаються у зверненнях громадян, замикають питання аграрної політики і земельних відносин. Їхня кількість у 2014 році становить 24 одиниць (13,8% від загальної кількості), кількість цих питань зменшилась на 4 одиниці або 21,9%.
            Питання аграрної політики і земельних відносин стосуються соціального розвитку села, розрахунків за здані в оренду майнові та земельні паї, межові суперечки з сусідами за земельні ділянки, тощо.
 
          Наступні питання – це питання комунального господарства, яких протягом 2014 року розглянуло 19 (10,9% від загальної кількості). В порівнянні з 2013 роком кількість зазначених питань збільшилась на 7 одиниць або 9,4%.
                 Значна кількість питань житлово-комунального господарства, транспорту та зв’язку – це питання перевезень у приміському транспорті, прохання посприяти у ремонті місцевих доріг, проведенні газифікації, водопостачання та дезінфекції криниць в населених пунктах.
              На п’ятому, умовному , місці по актуальності – питання охорони здоров’я   – 12 питань (6,9% від загальної кількості), а це на 5 одиниць більше у порівнянні з 2013 роком або 5,5%.
             Звернення,  що стосувались охорони здоров’я – це заяви громадян щодо роботи медичних закладів, МСЕК, надання ліків за пільговими рецептами.
            Щодо категорії заявників, то лише 4,6% від загальної кількості або 8 звернень на адресу районної державної адміністрації склали звернення від найменш соціально захищених категорій громадян – ветеранів та інвалідів війни і праці, членів багатодітних сімей, одиноких матерів та інших громадян, які потребують соціального захисту та підтримки, особливої уваги з боку органів влади щодо задоволення їхніх повсякденних запитів та життєвих потреб. Кількість громадян цих категорій, які звернулися до районної державної адміністрації протягом 2014 року збільшилась на 2 одиниці або 4,7% у порівнянні з 2013 роком (6 звернень). Керівництво району тримає під особистим контролем розгляд звернень та забезпечення проведення першочергового особистого прийому зазначеної вище категорії громадян. 
Щодо колективних звернень, то їх кількість, як і в минулому році залишилась незмінною – 14 одиниць.
           Аналізуючи стан надходження звернень із територіальних громад району слід зазначити, що найбільше звернень до вищестоящих органів влади протягом 2014 року надійшло від жителів Бронницької, Козлівської (с.Липчани), Серебрійської сільських рад та  Вендичанської селищної ради, де домінували питання соціального захисту, сільського господарства, жкг, праці та заробітної плати.
          З метою вирішення питань, порушених у зверненнях, керівництвом районної державної адміністрації здійснюються заходи вишукуються можливості для надання допомоги, як фінансової, матеріальної, так і у вигляді різноманітної правової консультації, інформаційно - роз’яснювальної роботи.
   Так, враховуючи збільшення кількості звернень громадян щодо соціального захисту, зокрема надання фінансової допомоги,  Рішенням позачергової 34 сесії 6 скликання від 16 жовтня 2014 року № 408  затверджено Положення про використання коштів районного бюджету для надання грошової допомоги громадянам.
Питання щодо виділення коштів для вирішення проблемних питань для сімей учасників АТО  в розмірі 25 тис. грн. винесено на чергову сесію районної ради, яка відбудеться 18.12.2014року.
    Також для  вирішення проблемних питань внутрішньо переміщених громадян розпорядженням голови районної державної адміністрації від 14.07.2014 р. № 130 затверджено районний штаб з питань, пов’язаних із соціальним забезпеченням громадян України, які переміщуються з тимчасово окупованої території та районів проведення антитерористичної операції.
З метою підтримки вимушених переселенців, вирішення їх соціально-побутових проблем  Кабінетом  Міністрів України затверджено порядок надання грошової допомоги для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. Станом на 01.12.2014 р. за її призначенням звернулися 46 сімей. З моменту набрання чинності даної постанови щомісячної адресної допомоги нараховано та виплачено на суму 68,3 тис.грн..
Обов’язковою умовою для отримання адресної допомоги та для продовження виплати раніше призначених соціальних виплат (державні соціальні допомоги, пенсії) є реєстрація вимушених переселенців в управлінні соціального захисту населення райдержадміністрації та отримання довідки про взяття на облік. Порядок оформлення та видачі довідок особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції регламентується постановою Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 року № 509. Станом на 01.12.2014р. управлінням видано довідки про взяття на облік та включено до реєстру вимушених переселенців 110 осіб, в т. ч. 36 дітей.
Державні соціальні допомоги призначено 18 родинам.
Протягом 2014 року відбулося збільшення кількості скарг з приводу не своєчасності виплати заробітної плати у зв’язку з призупиненням виробництва та нестачею обігових коштів на ТОВ «Вендичанська цегла» та ліквідацією філії ТОВ «Агроком Логістика».
З метою вирішення порушених питань, спеціалістами управління соціального захисту населення райдержадміністрації в 2014 році самостійно проведено 14 обстежень підприємств щодо дотримання законодавства про працю та спільно з державним інспектором праці обстежено 19 суб’єктів господарювання.
Вжито заходів щодо погашення заборгованості із заробітної плати на ДП «Юрковецький спиртовий завод» та зменшення суми боргів на філії ТОВ «Агроком Логістика».
З метою недопущення виникнення нової заборгованості із заробітної плати здійснюється оперативний моніторинг стану своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах району. Проведено 13 засідань робочої групи з питань легалізації виплати заробітної плати та зайнятості населення та 12 засідань тимчасової комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати, пенсій стипендій та інших соціальних виплат, заслухано 60 керівників та спеціалістів підприємств, де заробітна плата найманих працівників була меншою від законодавчо встановленого мінімального розміру та чисельність працівників не відповідала об’ємам виконаних робіт.
     Проведено роз’яснювальну роботу з роботодавцями та найманими працівниками. Складені та надані підприємцям довідки, в яких зафіксовані виявлені порушення та надано рекомендації щодо їх усунення.
    Інформація щодо заборгованості із заробітної плати на підприємствах району щотижнево передається до міжрайпрокуратури.
Результатом вирішення земельних питань є погашення заборгованості за здані в оренду земельні паї
З метою вирішення питань комунального господарства, фахівцями відділу ЖКГ, енергетики, зв’язку та розвитку інфраструктури райдержадміністрації постійно надається посильна консультативна та методична  допомога. В результаті: громадам сіл Кукавка, Мервенці, Немія вдалося перемогти у Конкурсі на будівництво, реконструкцію та проведення поточного та капітального ремонту комунальних доріг, а Бронниці, Яруги і знову ж таки Кукавки - на експлуатаційне утримання доріг. Зазначені громади залучили при цьому кошти з обласного бюджету в розмірі 160,3 тис. грн..
Для  вирішення питань охорони здоров’я, зокрема забезпечення жителів району ліками за пільговими рецептами, з районного бюджету виділено 20 тис. грн..
     Також, Могилів-Подільською райдержадміністрацією забезпечено виконання вимог вищезазначеного Указу Президента України щодо проведення нарад, семінарів, засідань колегій з питань звернень громадян. Так, в 2014 році проводились наради, семінар-навчання із головами та секретарями сільської та селищної рад, начальниками структурних підрозділів райдержадміністрації на яких розглядались питання дотримання вимог Закону України «Про звернення громадян» та Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади, місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, установах, організаціях, незалежно від форм власності, в засобах масової інформації».
           У райдержадміністрації запроваджено оприлюднення через засоби масової інформації матеріалів, що стосуються організації роботи із зверненнями громадян. Так, в районних висвітлюються довідки про стан роботи із зверненнями громадян, графіки прийому обласним та районним керівництвом.
           На офіційному веб-сайті районної державної адміністрації окремою сторінкою розміщена інформація щодо звернень громадян, а саме: аналітичні матеріали на вказану тематику, графіки прийомів, та інші узагальнені відомості про організацію роботи із зверненнями громадян.
            В райдержадміністрації щоденно з 8:00 до 17:00 працює телефон «Гаряча лінія». Щомісячно в голови райдержадміністрації та щотижнево на апаратних нарадах розглядаються проблемні питання, що пов’язані з розглядом звернень.
           На всі звернення громадянам надаються вичерпні відповіді, як керівництвом райдержадміністрації, так і галузевими спеціалістами структурних підрозділів райдержадміністрації.
          
          Загалом робота районної державної адміністрації за звітний період в частині розгляду звернень громадян була спрямована на забезпечення всебічного, якісного і кваліфікованого розгляду порушених громадянами питань.


Начальник загального відділу
та роботи із зверненнями громадян                                   Колеснік О.О.
апарату райдержадміністрації                                                                   

Виконавець
Сулейманова Т.П.
6-66-24
 
< ПопередняРозпорядження Від 26.02. 2015 р. № 47   Про постійно діючу комісію з питань розгляду звернень громадян при районній державній адміністраціїНаступна >